DOLAR 36,6038 0.03%
EURO 39,9338 -0.14%
ALTIN 3.429,93-0,02
BITCOIN %
İstanbul
14°

PARÇALI BULUTLU

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
sponsor reklam
Fahrettin Altun: Türkiye İletişim Modeli’yle kötü gidişe dur dedik ve demeye devam edeceğiz
  • Kayseri Manşet Haber
  • Genel
  • Fahrettin Altun: Türkiye İletişim Modeli’yle kötü gidişe dur dedik ve demeye devam edeceğiz
2 okunma

Fahrettin Altun: Türkiye İletişim Modeli’yle kötü gidişe dur dedik ve demeye devam edeceğiz

ABONE OL
11 Mart 2025 18:30
Fahrettin Altun: Türkiye İletişim Modeli’yle kötü gidişe dur dedik ve demeye devam edeceğiz
0

BEĞENDİM

ABONE OL

İletişim Başkanlığından yapılan açıklamaya göre, İletişim Başkanı Fahrettin Altun, BusinessEkonomi dergisinin Türkiye İletişim Modeli’yle ilgili sorularını yanıtladı ve Türkiye’nin iletişim stratejisi ile dijital tehditlere karşı mücadelesinin detaylarını paylaştı.

Dijitalleşen dünyada Türkiye medya ekosistemine ilişkin soruya yönelik Altun, dijitalleşmenin Türkiye’deki medya ekosistemini derinden etkilediğini, internetin yaygınlaşması ve sosyal medya platformlarının popülaritesinin geleneksel medya üretim biçimlerinin yerini alarak, yeni içerik üretim yöntemlerini gündeme getirdiğini belirtti.

Altun, Türkiye’deki medya ekosisteminin hızlı büyümesinin hem fırsatlar hem de zorluklar barındırdığına dikkati çekerek, fırsatların arasında, içerik üreticilerinin daha geniş kitlelere ulaşabilmesi, çeşitli platformlarda kendilerini ifade edebilmesi ve yenilikçi projelerin desteklenmesinin bulunduğuna işaret etti.

Öte yandan bu dönüşümün aynı zamanda bilgi kirliliği, güvenilirlik sorunları ve dijital uçurum gibi zorlukları da beraberinde getirdiğini belirten Altun, şunları söyledi:

“Türkiye İletişim Modeli ile ülkemizin iletişim stratejilerini kurumsallaştırmaya çalışıyor ve yeni bir ekosistem oluşturuyoruz. Son 23 yılda Türkiye’de bu anlamda büyük başarılar elde ettik. Dijitalleşmeyi en verimli ve en doğru şekilde kullanarak demokrasiyi geliştiren, küresel sömürü sisteminin aygıtlarını yok eden, insanlığın hayrına çıktılar üreten bir medya inşa etmek için var gücümüzle çalışıyoruz. Kültürel zenginliğimizi, sahip olduğumuz yüksek entelektüel müktesebatı odak noktamıza koyarak, yeni medya enstrümanlarının dezenformasyon, krizler, kaoslar ve kutuplaşma için değil, enformasyon, mutluluk, huzur ve güvenliği sağlamak adına kullanılabileceğini göstereceğimize inanıyorum.”

“Tedbirlerimizi aldık, alıyoruz”

Kontrolsüz bir dijitalleşmenin, yoğun şekilde maruz kalınan hakikat krizlerini derinleştirdiğini kaydeden Altun, “Yalanın sıradanlaştığı, hakikatin her geçen gün önemini yitirdiği bir küresel medya ekosisteminde, Türkiye İletişim Modeli’yle kötü gidişe bir dur dedik ve demeye devam edeceğiz.” değerlendirmesinde bulundu.

Türkiye’nin medya ekosisteminin, dijitalleşme sayesinde sürekli evrim geçiren dinamik bir yapı özelliği taşıdığını aktaran Altun, “Dezenformasyon, bilgi kirliliği ve güvenlik sorunlarının bireyler ve kurumlar için ciddi riskler taşıdığının son derece bilincindeyiz ve tedbirlerimizi aldık, alıyoruz.” ifadesini kullandı.

Fahrettin Altun, geleneksel medya ile yeni medya arasındaki dönüşüm konusunda hangi stratejilerin ele alındığının sorulması üzerine, geleneksel medyanın, gazete, dergi, televizyon ve radyo gibi formatlarla sınırlı olduğunu ancak yeni medyanın, sosyal medya, bloglar, podcastler ve diğer dijital içerik platformları ile daha etkileşimli ve hızlı bir hale geldiğini vurguladı.

Bu iki alanın entegrasyonuyla daha güçlü ve dinamik bir medya ortamının sağlanabileceğine işaret eden Altun, “Toplumsal adalet ve bireylerin hak arayışında önemli bir kurum olan geleneksel medya, dijitalleşme sonrası bilgi kirliliği ve dezenformasyonun kol gezdiği yeni bir medyaya dönüştü.” görüşünü paylaştı.

Altun, yeni medya mecralarının manipülasyona açık yapısının, toplumsal barışı tehdit ettiğine, linç kampanyalarıyla kişiler ve kurumların baskı altına alınmaya çalışıldığına dikkati çekti.

İtibar suikastlarıyla, temel hak ve özgürlüklerin kısıtlanmasına varan kötücül amaçlara hizmet eden bir yeni medyayı hiçbir şekilde kabul etmeyeceklerinin altını çizen Altun, şunları kaydetti:

“Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı olarak, kurulduğumuz günden bu yana stratejik iletişim kültürünün ülkemizde gelişmesi ve kurumsallaşması için çaba sarf ediyoruz. Pozitif iletişim kampanyalarıyla dezenformasyon, kara propaganda, siber savaşlar, dijital zorbalık ve hibrit tehditlere karşı mücadele veriyoruz. Yerelden küresele kadar her ölçekte kamusal iletişim ve stratejik iletişim alanlarında politika belirleyerek, dijitalleşmenin doğurduğu tehditlere karşı insanlarımızı, kurumlarımızı ve ülkemizi koruyacak her türlü adımı cesaretle atıyoruz.”

“İletişim yüzyılı hedefimiz”

Hızla değişen dijital ortamda, doğru ve etkili iletişimi sağlamak adına en önemli stratejik adımların ne olduğunun sorulması üzerine Altun, “Türkiye Yüzyılı vizyonumuzun önemli bileşenlerinden birisi de iletişim yüzyılı hedefimizdir. İnsanımızın doğru bilgiye erişimi, hakikatin yüceltilmesi, kamunun halkın sesine kulak vermesi, güvenlik ve uluslararası ilişkilerin de stratejik iletişim boyutunda yürütülmesi konularında adımlar atıyor, stratejiler yürütüyoruz.” yanıtını verdi.

Altun, devletin söylem birliğinden hareketle kamu diplomasisinden kriz yönetimlerine, dezenformasyonla mücadeleden stratejik iletişime kadar tüm başlıklarda dijitalleşmenin getirdiği imkanları en doğru şekilde kullanarak Başkanlığa tevdi edilen görevleri kusursuz yerine getirdiklerini bildirdi.

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Altun, Türkiye’nin marka değerini artıran ve hakikati de yüceltecek stratejileri barındıran Türkiye İletişim Modeli’nin, ekonomiden kültür ve sanata, dış politikadan turizme, sanayi ve teknolojiden eğitime kadar hemen her alandaki potansiyeli öne çıkartan bir iletişim stratejisi olarak hazırlandığını aktardı.

Sadece Türkiye’nin değil tüm insanlığın faydası gözetilerek hayata geçirilen Türkiye İletişim Modeli’nin, dijitalleşmenin risk ve tehditlerini de bertaraf edecek stratejileri barındırdığını vurgulayan Altun, şöyle devam etti:

“Yenilikçi ve proaktif bir iletişim stratejisi olan Türkiye İletişim Modelimiz, sağlam bir ilkesel duruş ve tavır barındıran bir yaklaşımdır. Dijitalleşmenin sağladığı imkanlarla küresel tehdit boyutuna ulaşan yeni medya mecralarına ve bu mecraların inşa ettiği dijital diktatörlüklere karşı yerli ve milli teknolojik hamlelerimizle karşı çıkma amacındayız. Dijital okuryazarlığı ulusal ve küresel çapta geliştirerek, doğru ve etkili iletişimi sağlamaya yönelik eğitim programlarımızla stratejimizi güçlendiriyoruz.”

Altun, küresel bazda faaliyet gösteren ve bir nevi tekelleşen medya şirketlerine karşı ulusal medya şirketlerinin ancak yerellikten kurtularak, içeriklerinin yeni ve süreklilik arz etmesiyle varlık gösterebileceklerini dile getirerek, Başkanlık olarak Türk medya organlarının rekabet güçlerini artırmak, küresel çapta hangi iletişim tercihlerinin kullanıldığını, trendlerin neler olduğunu medya temsilcilerine anlatmak için Stratcom Summit gibi birçok uluslararası program düzenlediklerini ifade etti.

“Dezenformasyonları bertaraf etmek adına önemli çalışmalar yürütüyoruz”

Türkiye’nin küresel iletişim stratejisinin nasıl şekillendirildiğine ilişkin soruyu Altun, “Öncelikle Türkiye Yüzyılı’nın bir iletişim yüzyılı olması için mücadele ettiğimizi söylemeliyim. Her alanda olduğu gibi iletişim alanında da hakikat mücadelesi verdiğimiz aşikar.” diye yanıtladı.

Fahrettin Altun, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığının merkez teşkilatı ve bölge müdürlüklerinde görev yapan uzmanların, iletişim stratejisinin hayata geçmesinde kritik rol oynadığına vurgu yaparak, “Bu bağlamda değerlerimizi, tarihi zenginliklerimizi, ulusal ve uluslararası başarılarımızı, politik duruşumuzu, küresel sorunlara yaklaşımlarımızı ve Türkiye Yüzyılı vizyonumuzu, bütünleşik bir iletişim stratejisiyle dünyaya aktarmaya gayret ediyoruz.” değerlendirmesinde bulundu.

Bunu gerçekleştirmek için kamu diplomasisi araçlarını etkin bir şekilde kullandıklarını belirten Altun, uluslararası ve bölgesel meselelere ilişkin Türkiye devletinin bakış açısını tüm dünyaya net ve şeffaf bir şekilde iletmenin, kamu diplomasisi faaliyetlerinin en öncelikli hedeflerinden biri olduğunu dile getirdi.

Altun, şunları kaydetti:

“Sayın Cumhurbaşkanımızın mesajlarını, politikalarını, vizyonunu, uluslararası krizlerdeki çözüm çabalarını doğrudan muhataplarına ve kitlelere ulaştırmak gayesiyle ikili ve çok taraflı ilişkilerin güçlendirilmesine yönelik çalışmalara devam ediyoruz. Yine içerisinde bulunduğumuz çağın en mühim problemlerinden biri olan ve önümüzdeki süreçte tüm dünyanın ciddiyetle mücadele etmek zorunda kalacağı dezenformasyonları bertaraf etmek adına önemli çalışmalar yürütüyoruz. Bu faaliyetler, sadece bilgi güvenliği değil, demokratik süreçlerin ve toplumsal dayanışmanın korunması açısından da hayati önem taşıyor. Bugüne kadar başarıyla sürdürdüğümüz iletişim stratejimizi, önümüzdeki süreçte kararlılıkla hayata geçirmeye devam edeceğiz.”

Fahrettin Altun, yapay zekanın medyada kullanılmasına ilişkin bir soru üzerine de yapay zekanın ciddi riskleri ve muazzam fırsatları bünyesinde barındırdığını vurgulayarak, Türkiye olarak yapay zeka teknolojilerini hak ve hakikat namına kullanmak için çalıştıklarını bildirdi.

ETİKETLERFahrettin Altunİletişim Başkanlığı

Haber Kaynak : TRTHABER.COM

“Yayınlanan tüm haber ve diğer içerikler ile ilgili olarak yasal bildirimlerinizi bize iletişim sayfası üzerinden iletiniz. En kısa süre içerisinde bildirimlerinize geri dönüş sağlanılacaktır.”

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
Full HD Film izlededektiforganik hit botu
geniş casino oyunları ve canlı casino seçenekleri sunan güvenilir bahis siteleri ne hemen göz atın Yeni üyeler için cazip deneme bonusları mevcuttur.
deneme bonusu veren siteler kullanıcılara bedava bahis yapma imkanı sağlar. Bu sayede, kullanıcılar siteyi risksiz bir şekilde deneyebilir. Deneme bonusları, sitenin güvenilirliğini test etmek için idealdir.
deneme bonusu